Hållå igen!!

Förlåt att jag inte skrivit på nästan på en vecka :( men jag har haft så mycket annat att göra en att just skriva på min blogg, men jag kan börja från i lördags och fram tills nu så det blir nog ganska långt inlägg :P

I lördags var vi först hos Ann och fikade och hon pratar i hundratio hela tiden så vi fick inte prata någonting, men det var iaf ganska intresant för man fick veta massa konstiga saker om hennes inerboende :P Sen fick jag hälsa på en av hennes söta katter, den var gasnka rädd men kelig och den hette Edvin och han kunde puss, ssitt och vacker tass :P Jätte söt!! :)
Sen åkte vi och åt lunch hos mormor, det var fisk och styvad spenat, jätte gott!! Mormor gör bara god mat :D
När i ätit klart åkte vi till Ombergs turisthotell där 50-årsfesten skulle vara, vi ska sova över där.
Det var int eså kul ibörjan för det var som vi bara väntade, men sen fick vi äta tårta och så fick vi ett korsord med hundra uppgifter i Tomas kunskap :P (han sm fyllde år hette Tomas) Sen hjälpte jag Johanna och Lovisa att sätta upptipspromenad lapparna, och Martin hängde med :P Han är så söt :) Sen gick alla tipspromenaden. Sen rättade vi och jag och Martin kom delad trea med någon annan, kommer inte ihåg vad personen hette :P  Sen kollade Johanna, Lovisa och jag på Ice Age ett ag tills vi skulle sätta oss vid bordet där vi skulle äta, jag skulle sitta på kanten brevid Martin, för Martin fick välja själv. Vi "barn" fick mackor till förätt, dom var jätte goda, och dom vuxna fick något annat konstigt. Mallan förätt och varmrätt så fick vi se ett bild spel från när tomas föddes tills nu. 
Sen var det varmrätt det var kött potais och massa konstiga grönsaker, det var ganska gott. Till efterrätt var det choklad mouss, det var super gott, sen gick jag ut och skulle ta lite luft och så var det ca tio fladder möss, det tyckete jag var coolt, bara sett vilda fladdermöss en gång förut. Sen spelade Johanna,lovisa, Vilma,Elin och jag kort,massor av olika sorter och åt godis och chips. Vid tolv typ gick jag och la mig, på morgonen så åt vi frukost sen skulle alla gå ut men johanna, lovisa och jag stannde kvar :) och kollade på klart på Ice Age och så började vi se på någon konstig film. Sen åkte vi till mormor. Jag var så trött så jag typ so v hela tiden kommer knappt ihåg att vi åkt ehem:P

I måndags började sista veckan, det var vanlig skoldag, hände int eså mycket bara att jag var med Lea på Tisadagen det var kul gosade med hennes katter och satt vid datorn, sen skulle hon sälja panda saker till en av hennes grannar, fast dom ville inte betala innan sågick vi dit så betalde dom som tur var :P

På onsdagen skulle vi åka till Gamlastans julmarknad :) trodde det skulle bli kul, men dt var int esåkul, Mirre var sjuk dessutom, så Lea och jag var ensamma fast vi var med Ami i början och i sluten av tiden i gamla stan. Lea och jag satt i kyrkan ett tag för där var det varmt och vi satt och pratde om massa saker. 

Idag torsdag skulle vi ha pyssel/städ dag men vi städade bara vi slutade klockan 11 det var fett skönt :) så hjälpte jag lea att bära hem hennes ggrej hon gjort i träslöjden. Sen åkte vi till farsta för att Lea skulle köpa julklappar så jag hängde med :) När vi åkte bussen förbi Natalie´s så såg vi Malin Matilda och Ebba bäranade på en pizza kartong.
När jag kom hem hade jag jätte ont i axlarna och huvet och kände mig jätte varm hoppas jag int eblir sjuk:( det skulle vara så tråkigt :(






Lite bilder från festen :P







 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Ni verkar ha haft jätte kul:)

2008-12-19 @ 07:03:26
URL: http://ebbsa.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja det var kul:D

2008-12-19 @ 20:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0