Hejsan!!

Skrevv inge igår :( Men nu får jag börja skriva om båda dehär dagarna :)

I söndags så var det ju ridning och vi fick rida barbacka om vi ville :D:D det var skit kul, fick Prallan :) Åhh jag älskar henne, fast hon är lite seg och envis ibland men det går, i galoppen var hon lite konstig tror hon hade kors galopp för det mesta :P jag höll på at tramla av ibland när hn blev sur på andra hästar och gör sina små "ryck". Men ramlade inte av iaf, det var faktiskt ingen som gjorde det :) Det var tur för det ser ganska läskigt ut när någon ramlar av.
Jo, just det jag ramlade ju av fast jag vet inte om det räknas, men vi skulle göra jorden runt (snurrar ett varv på hästryggen) och då gled jag likspm av när jag satt damsadel, Vet inte om det räknas, tycker du att det räknas ??
Sen skulle en ha henne så jag jag sa hej då och gav henne en morot. Sen häsade jag på Hankock och Amstel, jag röstade även på pynt tävlingen, röstade på Madonna och Hankock (inte bara för att det är älsklings hästarna, utan för att jag tyckte dom hade finast pynt)
Sen gick pappa och jag till globen och handlade lite :) Pappa handlade julklappar till mina kusiner och så. Jag tycker han är lit esent ute han har liksom bara köpt till typ fyra personer. Efter det åkte vi hem, Fredrika skulle ha tårt kalas :) och gästaerna kom halv två, hon skulle baka egen tårt botten men den blev aldeles för liten (vet inte varför) så vi gick och köpte maräng botten, Mums!! Vi var väldigt stressade! Sen gjorde vi i ordning tårtorna och dukade lagom tills gästerna kom, det var Ulf, Janika, Anders och Ali som kom :) vi hade jätte trevligt :) Sen blev jag så avundsjuk på Ulf och Janika, för dom har singstar :) Jag älskar singstar !! :D Det är as kul
Så jag följde med dom hem och sov över där, vi spelade singstar, buzz och kollade på jättemånga filmer.
Jag skulle ju rida så vi gick till stallet,bara fyra km. Vi kom ditkvart över fyra tror jag, jag hälsade på Amstel och så vänatade jag på mamma hon hade min arid saker. Sen kom hon och jag bytte om. Vi skulle ha Robin och Emil :) Dom bästa ju!! Jag blev jätte glad :) Jag gick till Emils spilta och så stog det en klunga med tjejer och vi började prata om en det ena och det andra. robin var i Nya såen gick och hämtade honom. vi var nio stycken så jag var i laget med fyra i, och vi hade emil dom första tre omgångarna och vann hur lätt som helst :D Sen byte vi till Robin och två omgångar blev precis jämna och en vann dom andra (dom fuskade jätte mycket >:() Men man är ju glad endå det var ju jätte kul:D:D 
Grenarna var Hoppning (två gånger, en gång på Robin och en gång på Emil i trav och galopp :D:D jätte kul Robin var helt galen is lutetgick inte att kntrolera honom ordentligt), potatis på sked, gå igenom ett snöre (på häst ryggen!!), borste mellan knäna och skånsk fylla (och leda hästen till baka)
Jag ledde Robin runt ridhuset så han skulle lugna ner sig, han tyckte det här var lika kul som vi :P Man såg hur besviken han blev när det var slut. 
När allt var klart så gick mamma och jag till Globen och åt middag, mamma köpte dom sista julklapparna. Mamma skulle jobba så jag åkt ehem själv och fick ta hand om pappa som var sjuk.

Om ni undrar varför det är fet text så är det för att det inte går att ta bort och ändra, till och med Fredrika har förökt men det går inte :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0