Romme:D<33

Idag åkte vi till Romme, vi åkte buss dit, jag satt brevid Ebba och bakom oss satt Lea och christin. Vi pratade och skrattade hela bussresan och så kollade vi på en konstig film, jag fattade inte vad den gick ut på. Resan tyckte jag gick ganska snabbt, fast det tog tre timmar ungefär.
När vi kom dit så fick vi sitta i bussen och vänta för kjell skulle hämta lift korten, sen fick an ett nr. jag fick nr 32 ebba nr 30 lea nr35 och christin nr60 allra sist. kön vi stog i började med nr 29 och man gick in tre itaget så jag fick mina skidor ganska snabbt och det va bra. Så slapp vi vänta så länge.
När vi väl fått på skidorna och så, så var jag jätte stel och hade typ glömmt bort allt :S (hade ju nte åkt skidor på fem år) Men sen kom man ihåg allt och det gick skit bra. Vi åkte ett tag i nybörjar backarn aför att komma igång. Sen började Lea och jag åka en röd backe som inte va så jätte brant men den va kul och att åka och det va ett gupp i, vi åkte tills typ 12 sen gick vi och åt. Skönt att få vila:) Vi åt hambrugare och lea åt pommes.
När viätit klart så åkte vi igen, och typ det första som hände va att Ebba och jag fasna i liften, den stannade as länge och ebba gick av liften och ramlade in i skogen XP Men sen satte hon sig på liften igen. Men jag satt kvar, sen satte den igång igen och allt gick bra. Men lea kom lite efter så vi väntade på henne och då såg jag att daniel kom ner på skoter :O, sen fick vi eta att han inte skadat sig så mycke iaf :) Vi åkte lite till,sen provade vi ankarlift, usch va det va läskigt:S Vi hoppade av efter type n tredje del och åkte ner i närmaste backe när vi hade kollat på en karta så såg vi att vi åkt en bit i svart backe :) Vi åkte även sittliften, den va också lite läskig, men skön att åka i. Vi satt me tre killar. När jag skulle hoppa av så ramlade jag och kom inte upp :$ bortgjord! Sen åkte vi en jätte skön backe ner man kunde bara åka :) MAn kunde vila lite. Sen åkte vi några gånger till i dom vanliga backarna som vi åkte i först och sista åket tvinga vi med djole att följa med :) Det va kul att åka med honom :) Sen va tiden helt plötsligt slut så vi fick lämna tilbaka skidorna och gå till busssen :( Fast det va kul så länge det varade :D Det va även ganska kul på buss resan hem också fast alla sov typ utom jag och ebba :) 
Sen kom vi entligen hem och jag va så trött så jag orkade knappt äta midda :P Så jag la mej och sov och somnade direkt.

Det kommer bilder snart från romme :) Jag lovar :) 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0